Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhed:

Cafefika.dk

Juridisk navn:

Gullholt mad I/S

CVR-nummer:

DK33736959

Etableret 2012

Adresse:

Jægergårdsgade 47

DK-8000 Aarhus C

Danmark

Telefon: +45 41178670

Betaling

Der kan betales med betalingskort eller bankoverførsel.

For betalingskort: Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor.

Alle priser hos cafefika.dk er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.

Levering

Ordrer afsendes normalt som postpakke. Store ordrer (møbler mm) sendes med fragtmand.

Fragtprisen fremgår på siden, køber du for over DKK 500 leverer vi fragtfrit i Danmark (ekskl. Grønland, Færøerne) dette gælder dog ikke fragt for møbler og andre store/tunge varer. Forventet tid til afsendelse fremgår ved den enkelte vare (almindeligvis 1-7 dage). Der kan forekomme 1-2 dages længere leveringstid i forbindelse med weekender, helligdage og kampagner. Der tages forbehold for fejl i lagerstatus og pris.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til cafefika.dk inden pakken sendes retur. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempel møbler.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

 1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

 2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

 3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke

er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

 Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, overfører vi det betalte beløb til din konto. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer det fulde beløb du har betalt for varen, herunder leveringsomkostninger, hvorimod fragt omkostninger til returnering står for egen regning. Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varerne er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.

Husk at vedlægge registrerings- og kontonummer til evt. bankoverførsel. Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Fika

Jægergårdsgade 47

DK-8000 Aarhus C

Danmark

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge følgeseddel, ordrebekræftelse eller faktura. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Alle reklamationer bedes meddelt til kundeservice. Venligst ikke send varer retur uden aftale.

cafefika.dk handler under købeloven og under de retningsliner der er givet af forbrugerstyrelsen.

Reklamationer foregår efter købelovens regler. Det betyder at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet og at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder dog ikke fejl, skader eller slidtage som skyldes forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindelig slid.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Fika

Jægergårdsgade 47

DK-8000 Aarhus C

Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos cafefika.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerneslettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kundesupporten hos cafefika.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret (SSL).

Oplysninger afgivet til cafefika.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos cafefika.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til cafefika.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.